Меню сайту

Наше життя
Тематичні заняття [12]виставки [1]музичні свята [5]
Акції [6]Різне [26]Спортивні розваги [10]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


Вишгородський дитячий садочок Cонечко вітає Вас!


Субота, 16.12.2017, 15:55
Головна » 2016 » Квітень » 10 » Дитячі страхи. Поради психолога
23:23
Дитячі страхи. Поради психолога

Дитячі страхи.

 Рекомендації батькам і педагогам

У зв'язку з важливістю дитячо-батьківських взаємин рекомендації даються спочатку для батьків, а потім для педагогів:

1. Батькам дітей зі страхами рекомендується змінити своє ставлення до дитини: виключити деякі форми покарання, дати дитині більше свободи, виключити гіперопіку. Намагатися бути прикладом для дитини і не переносити свої страхи на неї, ніколи не засуджувати дитину за її страхи і намагатися впливати не на зовнішній їхній бік, а добиратися до першопричини.

2. Для попередження проявів страхів батькам рекомендується створювати позитивну емоційну атмосферу в сім'ї, влаштовувати спільні поїздки в театр, на атракціони, в парк, за місто з метою підняття емоційного тонусу дітей.

3. Для підтримки сприятливого психічного стану кожної дитини педагогам треба знати і пам'ятати, що у деяких дітей, є серйозні особистісні проблеми, які включають наявність страхів, тривожності, стресів. Це заважає нормальному протіканню діяльності, спілкуванню і може призвести до серйозних адаптаційних труднощів.

4. Для того щоб уникнути прогресування старих страхів і появи нових слід запропонувати педагогам і вихователям дитячих садків керуватися вибраними діагностичними методиками, такими як «29 питань», «Малювання людини» з метою розпізнавання дитячої залежності від страхів і пов'язаними з ними труднощами адаптації.

5. Діти схильні до виникнення страхів потребують особливого індивідуального підходу педагога, насамперед, який забезпечується формуванням гармонійного середовища проживання: рівний спокійним голосом, проявою великої довіри до дитини, виключенням гіперопіки.

6. В якості методів корекції впливу пропонується користуватися методами типу «Малювання страху», «Ліплення страху» і ігротерапія з використанням ігор різної рухливості з метою зниження дитячої напруженості і залежності від страхів, активізації та включення дітей у колективну діяльність з іншими дітьми та ін

У сучасній цивілізації існує все більш зростаюче число об'єктів, подій, умов, ситуації, які лякають або потенційно можуть бути страшними. Ймовірно, саме цим можна пояснити той факт, що страх є предметом наукового дослідження, пізнання, частіше, ніж будь-яка інша емоція.

Страх - це емоція, яка може виникнути в будь-якому віковому періоді. Дуже велика частина страхів молодших школярів лежить в області навчальної діяльності. Здорові психічно і фізично діти з радістю і нетерпінням чекають початку шкільного життя. Вони швидко освоюються в ному, не викликаючи ні яких невротичних реакцій на зміну свого життя. Разом з тим, є діти, які страждають цією шкільної фобією.

Дослідження, які були проведені, показали, що, працюючи з тривожними дітьми, слід враховувати їх особливе, специфічне відношення до успіху, неуспіху, оцінці і результату. Тривожні діти дуже чутливі до результатів власної діяльності, бояться і уникають неуспіху. Їм дуже важко оцінити результати своєї діяльності, вони не можуть самі вирішити, правильно зробили що-небудь, а чекають цієї оцінки від дорослого.

Досить високий рівень тривожності характерний для періоду вступу до школи, особливо перших місяців навчання. Однак, після адаптаційного періоду, який триває зазвичай в першому симестрі становище змінюється. Емоційне самопочуття стабілізується.

Є безліч страхів, виникнення яких не пов'язане з навчальною діяльністю. Опитані діти в молодшому шкільному віці від 6 до 10 років бояться: залишатися самі вдома, захворіти, померти, казкових персонажів, темряви. Дослідження показали, що число страхів вище у дівчаток, ніж у хлопчиків (дівчатка більш чутливі). Психологи виділяють способи подолання тривожності і страхів у дітей. Для цього існують цілі комплекси прийомів, вправ.

У будь-якому колективі обов'язково є тривожні діти чи діти, які відчувають страхи в різних областях діяльності. Вихователь чи учитель, працюючи в такому колективі, повинен проводити роботу по зняттю тривожності і страхів. Заняття проводяться, використовуючи окремі методи і прийоми. Ця робота буде мати ефект тільки при створенні сприятливих умов у сім'ї , дитячому садочку та школі, де підтримуються хороші умови для дитини з боку оточуючих.

Висновок

Проблема страху, хоча і йде корінням в далеке минуле, все ще залишається актуальною і завжди буде їй залишатися, адже поки існує людина, разом з нею, у ній самій буде існувати і страх. Звичайно, по мірі розвитку суспільства і цивілізації він буде набувати нові форми, а люди будуть винаходити нові способи боротьби з ним. І якщо суспільство і далі буде розвиватися як авторитарно-механістичне, то страх завжди буде жити в душі людини.

Чи  страх неминучий, чи можна від нього позбавиться назавжди?

Чи необхідний він для існування людини як, наприклад, біль, чи зможе людина існувати без страху? Швидше за все,ні. Будь-яка людина, абсолютно позбавлена почуття страху, позбавлена і всілякої відповідальності та обов'язків і не здатна співіснувати з іншими людськими індивідами. Тому страх не тільки неминучий, але й необхідний. Як відомо, страх позитивна якість, коли він мобілізує нас на якусь дію або зупиняє нас. Інша справа, що страх може мати і негативні якості і направляти дії людей у ​​деструктивне русло. Наприклад, одним з найдієвіших прийомів витіснення страху є агресивність. Якщо людина знаходить у собі сили з пасивного стану страху перейти в напад, то болісне відчуття страху зникає. Так виникають війни, відбуваються вбивства і т. д. Також, страх, панівний у суспільстві, призводить до психологічної замкнутості людей, деформації людських відносин, деморалізації суспільства. Вирішення цієї проблеми може проявитися і в таких формах, як садизм, мазохізм, нарцисизм і остання, злоякісна форма - деструктивність, тобто бажання знищити всіх людей. Людство повинно приборкати зайві страхи, нам необхідно подивитися своїм страхам в очі і навчиться жити з цим неминучим супутником будь якого високоорганізованого життя. Для цього необхідно вивчати страх, бо хто попереджений, той озброєний.

Людина починає боятися, як тільки з'являється на світ, страх посилюється в кілька разів, коли людина вчиться мислити, розуміє суперечливість свого буття, яке полягає в тому, що природа наділила людину свідомістю, залишивши її при цьому частиною себе. Все життя страхи тільки посилюються; коли людина думає, що нарешті поборола свій страх, тут же виникає новий, і вона починає шукати інші засоби та заходи проти нього, і, здається, що в цьому тільки і полягає сенс життя.

З розвитком техногенної цивілізації, яка руйнувала біологічну основу діяльної особистості протягом декількох тисячоліть, навантаження страху на людину постійно збільшується, людина всупереч логіці не звільняється від біологічних древніх страхів, а навпаки, посилює їх і постійно створює нові.

Людська цивілізація йде шляхом страху, а це неминуче тупиковий шлях. Чим далі розвивається цивілізація і сильніше стає інтелектуальна міць людства, тим глибше виявляється безодня, в яку скочується рід людський. Така цивілізація перетворює людей на маси, масовим стає і страх, він усереднюється, стає єдиним для всього людства.

Отже, ми бачимо, що страх глибоко корениться в біологічній структурі людини. Але, тим не менш, ця структура не є природженою; вона сформувалася в процесі історичного розвитку і в принципі піддається зміні. Людина може любити інших людей, але для цього вона сама повинна бути незалежною і творчою особистістю.

Категорія: Різне | Переглядів: 113 | Додав: Cонечко | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Квітень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Поради


Нормативи розвитку пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку (0)


Поради практичного психолога щодо креативного розвитку дітей дошкільного віку. (0)


Десять причин читати казки для дітей (0)


Ведемо дитину в перший клас. Поради психолога батькам першокласників (0)


Ігри на розвиток комунікативних навичок, пізнавальних процесів (0)


Чи готова ваша дитина йти до школи? (0)


Хибні стратегії підготовки дітей до школи (0)


Десять заповідей для батьків (0)

DNZ Sonechko © 2017 Конструктор сайтів - uCoz