Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


Вишгородський дитячий садочок Cонечко вітає Вас!


Неділя, 21.01.2018, 13:33
Головна » Статті » Поради психолога

Дитячі страхи.

1. Батькам дітей зі страхами рекомендується змінити своє ставлення до дитини: виключити деякі форми покарання, дати дитині більше свободи, виключити гіперопіку. Намагатися бути прикладом для дитини і не переносити свої страхи на неї, ніколи не засуджувати дитину за її страхи і намагатися впливати не на зовнішній їхній бік, а добиратися до першопричини.

2. Для попередження проявів страхів батькам рекомендується створювати позитивну емоційну атмосферу в сім'ї, влаштовувати спільні поїздки в театр, на атракціони, в парк, за місто з метою підняття емоційного тонусу дітей.

3. Для підтримки сприятливого психічного стану кожної дитини педагогам треба знати і пам'ятати, що у деяких дітей, є серйозні особистісні проблеми, які включають наявність страхів, тривожності, стресів. Це заважає нормальному протіканню діяльності, спілкуванню і може призвести до серйозних адаптаційних труднощів.

4. Для того щоб уникнути прогресування старих страхів і появи нових слід запропонувати педагогам і вихователям дитячих садків керуватися вибраними діагностичними методиками, такими як «29 питань», «Малювання людини» з метою розпізнавання дитячої залежності від страхів і пов'язаними з ними труднощами адаптації.

5. Діти схильні до виникнення страхів потребують особливого індивідуального підходу педагога, насамперед, який забезпечується формуванням гармонійного середовища проживання: рівний спокійним голосом, проявою великої довіри до дитини, виключенням гіперопіки.

6. В якості методів корекції впливу пропонується користуватися методами типу «Малювання страху», «Ліплення страху» і ігротерапія з використанням ігор різної рухливості з метою зниження дитячої напруженості і залежності від страхів, активізації та включення дітей у колективну діяльність з іншими дітьми та ін

У сучасній цивілізації існує все більш зростаюче число об'єктів, подій, умов, ситуації, які лякають або потенційно можуть бути страшними. Ймовірно, саме цим можна пояснити той факт, що страх є предметом наукового дослідження, пізнання, частіше, ніж будь-яка інша емоція.

Страх - це емоція, яка може виникнути в будь-якому віковому періоді. Дуже велика частина страхів молодших школярів лежить в області навчальної діяльності. Здорові психічно і фізично діти з радістю і нетерпінням чекають початку шкільного життя. Вони швидко освоюються в ному, не викликаючи ні яких невротичних реакцій на зміну свого життя. Разом з тим, є діти, які страждають цією шкільної фобією.

Дослідження, які були проведені, показали, що, працюючи з тривожними дітьми, слід враховувати їх особливе, специфічне відношення до успіху, неуспіху, оцінці і результату. Тривожні діти дуже чутливі до результатів власної діяльності, бояться і уникають неуспіху. Їм дуже важко оцінити результати своєї діяльності, вони не можуть самі вирішити, правильно зробили що-небудь, а чекають цієї оцінки від дорослого.

Досить високий рівень тривожності характерний для періоду вступу до школи, особливо перших місяців навчання. Однак, після адаптаційного періоду, який триває зазвичай в першому симестрі становище змінюється. Емоційне самопочуття стабілізується.

Є безліч страхів, виникнення яких не пов'язане з навчальною діяльністю. Опитані діти в молодшому шкільному віці від 6 до 10 років бояться: залишатися самі вдома, захворіти, померти, казкових персонажів, темряви. Дослідження показали, що число страхів вище у дівчаток, ніж у хлопчиків (дівчатка більш чутливі). Психологи виділяють способи подолання тривожності і страхів у дітей. Для цього існують цілі комплекси прийомів, вправ.

У будь-якому колективі обов'язково є тривожні діти чи діти, які відчувають страхи в різних областях діяльності. Вихователь чи учитель, працюючи в такому колективі, повинен проводити роботу по зняттю тривожності і страхів. Заняття проводяться, використовуючи окремі методи і прийоми. Ця робота буде мати ефект тільки при створенні сприятливих умов у сім'ї , дитячому садочку та школі, де підтримуються хороші умови для дитини з боку оточуючих.

Висновок

Проблема страху, хоча і йде корінням в далеке минуле, все ще залишається актуальною і завжди буде їй залишатися, адже поки існує людина, разом з нею, у ній самій буде існувати і страх. Звичайно, по мірі розвитку суспільства і цивілізації він буде набувати нові форми, а люди будуть винаходити нові способи боротьби з ним. І якщо суспільство і далі буде розвиватися як авторитарно-механістичне, то страх завжди буде жити в душі людини.

Чи  страх неминучий, чи можна від нього позбавиться назавжди?

Чи необхідний він для існування людини як, наприклад, біль, чи зможе людина існувати без страху? Швидше за все,ні. Будь-яка людина, абсолютно позбавлена почуття страху, позбавлена і всілякої відповідальності та обов'язків і не здатна співіснувати з іншими людськими індивідами. Тому страх не тільки неминучий, але й необхідний. Як відомо, страх позитивна якість, коли він мобілізує нас на якусь дію або зупиняє нас. Інша справа, що страх може мати і негативні якості і направляти дії людей у ​​деструктивне русло. Наприклад, одним з найдієвіших прийомів витіснення страху є агресивність. Якщо людина знаходить у собі сили з пасивного стану страху перейти в напад, то болісне відчуття страху зникає. Так виникають війни, відбуваються вбивства і т. д. Також, страх, панівний у суспільстві, призводить до психологічної замкнутості людей, деформації людських відносин, деморалізації суспільства. Вирішення цієї проблеми може проявитися і в таких формах, як садизм, мазохізм, нарцисизм і остання, злоякісна форма - деструктивність, тобто бажання знищити всіх людей. Людство повинно приборкати зайві страхи, нам необхідно подивитися своїм страхам в очі і навчиться жити з цим неминучим супутником будь якого високоорганізованого життя. Для цього необхідно вивчати страх, бо хто попереджений, той озброєний.

Людина починає боятися, як тільки з'являється на світ, страх посилюється в кілька разів, коли людина вчиться мислити, розуміє суперечливість свого буття, яке полягає в тому, що природа наділила людину свідомістю, залишивши її при цьому частиною себе. Все життя страхи тільки посилюються; коли людина думає, що нарешті поборола свій страх, тут же виникає новий, і вона починає шукати інші засоби та заходи проти нього, і, здається, що в цьому тільки і полягає сенс життя.

З розвитком техногенної цивілізації, яка руйнувала біологічну основу діяльної особистості протягом декількох тисячоліть, навантаження страху на людину постійно збільшується, людина всупереч логіці не звільняється від біологічних древніх страхів, а навпаки, посилює їх і постійно створює нові.

Людська цивілізація йде шляхом страху, а це неминуче тупиковий шлях. Чим далі розвивається цивілізація і сильніше стає інтелектуальна міць людства, тим глибше виявляється безодня, в яку скочується рід людський. Така цивілізація перетворює людей на маси, масовим стає і страх, він усереднюється, стає єдиним для всього людства.

Отже, ми бачимо, що страх глибоко корениться в біологічній структурі людини. Але, тим не менш, ця структура не є природженою; вона сформувалася в процесі історичного розвитку і в принципі піддається зміні. Людина може любити інших людей, але для цього вона сама повинна бути незалежною і творчою особистістю.

Категорія: Поради психолога | Додав: Cонечко (10.04.2016)
Переглядів: 257 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Поради


Психологічна готовність дитини до навчання у школі (0)


Музична скарбничка (0)


Причини виникнення кінетозу та його профілактика (0)


Дитячі страхи. (0)


Хибні стратегії підготовки дітей до школи (0)


Ведемо дитину в перший клас. Поради психолога батькам першокласників (0)


ПОРАДИ БАТЬКАМ ДІТЕЙ ШЕСТИРІЧНОГО ВІКУ (0)


Десять заповідей для батьків (0)

DNZ Sonechko © 2018 Конструктор сайтів - uCoz